czwartek, 7 lutego 2013

"Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz"

Dzisiaj wracając do domu na ferie, dodam, że jechałam cały dzień, udało mi się przeczytać całą jedną książkę xD Cieszę się z tego, ponieważ moje postanowienie o czytaniu ksiażek nie jest tylko postanowieniem a wdrażane jest czynnie w życie xD
Jednak przechodząc do rzeczy książką, którą dzisiaj przeczytałam była książka:

Lisy See " Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz", wydawnictwo Świat Książki 2005, 355 stron


                  Na początku, gdy przeczytałam notkę z tyły książki, sądziłam, że będzie to opowieść o gejszy coś na podstawie sławnego filmu „Gejsza”. Jednak nie. Fabuła mnie rozczarowała, jednak też była opowieścią o kobietach z kraju kwitnącej wiśni.
                    To opowieść o przyjaźni, o zaufaniu a przede wszystkim o kobiecie zniewolonej. Według treści w książce kobieta miała prawo tylko do rodzenia dzieci, a przede wszystkim synów, jeśli nie urodziła syna była mało efektywna.
                    Gdy czytałam „Kwiat śniegu ….” zastanawiałam się jak to możliwe, że taki styl życia jest w tym kraju, w tych czasach na porządku dziennym i nikt się temu nie sprzeciwia ani nie zamierza zmieniać.
                      Na pewno czytając tę książkę wywołała ona dużo emocji, dużo przemyśleń i takiego głębszego wniknięcia w tę historię.
Polecam czy do przeczytania w czasie jazdy pociągiem, do poduszki czy po prostu w czasie relaksu. 

Moja ocena 6/6

1 komentarz: