czwartek, 29 sierpnia 2013

"Eragon" Christopher Paolini

Jakoś ostatnio w mojej biblioteczce gości fantastyka i to na dodatek fantastyka z działu dziecięcego ;)
Jako, że jestem sto lat za murzynami, bo tę książkę można było przeczytać już w 2005 roku to jednak ja też chciałam przez nią przebrnąć i podzielić się z Wami moją opinią ;)



Tytuł: "Eragon" 

Autor: Chrisopher Paolini

Wydawnictwo: MAG

Warszawa 2005

Stron: 484.







Napisana przez 17 - latka powieść, rozgrywająca się w magicznym świecie.
Książka opiera się na znanym starszej generacji czytelników archetypie dorastania młodzieńca, jego dojrzewania , poszukiwania nauczyciela i spełnieniu misji. 
Eragon – bohater Paoliniego , młody wiejski chłopak znajduje niebieski kamień i przynosi go do domu. Ale zanim udaje mu się sprzedać go handlarzowi, z „kamienia” wykluwa się szafirowy smok, Saphira. Smoka próbuje ukraść zły Urgals, który brutalnie morduje wuja Eragona. Chłopcu i smoczycy w ostatniej chwili udaje się uciec. Od tej chwili Eragon poprzysięga zemstę mordercy wuja i wyrusza na wyprawę by uratować świat i stać się ostatnim legendarnym Jeźdźcem Smoków.
Eragon jest związany z Saphirą magiczną mocą, psychiczną więzią , która wzmacnia ich wzajemną siłę lecz jest trochę...nieprzewidywalna. Król krainy, w której rozgrywa się akcja – Alagaesii – jest także Jeźdźcem, zaprzedał się jednak ciemnej mocy. 
Przez to Eragon jest w rozterce komu służyć i komu wyświadczyć przysługę swoimi mocami. Przez tę drogę towarzyszyć mu będą: wcześniej wspomniani Saphira i Broom, a także Murtagh oraz tajemnicza elfka Ayra.

Na początku nie potrafiłam się skupić na treści czytanej historii. Musiałam wracać do niej z czasem. Jednak w pewnym momencie coś się we mnie przełamało i chciałam dobrnąć do końca.
Akcja, bohaterowie oraz wszystkie ich nadprzyrodzone siły którymi władają mogą stanowić dla czytelnika pewną nudną, stale powtarzającą się zasadę. Jednak to nie stanowi poważnego uchybienia, kiedy czytelnik ma ochotę dowiedzieć się jak w końcu będzie wyglądała finalna scena, jak to się wszystko potoczy. 
Plusem na pewno jest jasność i klarowność sytuacji. Jest to w końcu książka pisana przez 15-letniego chłopca. Fakt ten sprawia, że dla starszego czytelnika wszystko jest jasne i zrozumiałe, co może też być ułatwieniem przy szybkości czytania.
Podsumowując Eragon to powieść o fantastycznych przygodach, którym towarzyszą emocje, uczucia oraz niepewność. Na pewno sięgnę po dalsze części ;)

Moja ocena 4/6

P.S Pozdrawiam Was wszystkich serdecznie !!!

1 komentarz: