czwartek, 26 września 2013

"Pół życia" Jodi Picoult

Dzisiejszym gwoździem programu będzie Jodi Picoult, a dokładniej jej książka "Pół życia"




Tytuł:"Pół życia"
Autor: Jodi Picoult
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 464












Po ostatniej książce tej autorki  miałam dziwne odczucia. Zniechęcona treścią zwątpiłam w  jej talent pisarski. Jednak po pewnym czasie, jak już przeszło mnie znudzenie tym nazwiskiem postanowiłam dać jej drugą szansę.

Tak jak gdzieś przeczytałam, że Picoult potrafi pisać o poważnych sprawach z życia zwykłych ludzi, tak po tej lekturze mogę się w 100 % z tym zgodzić. Jednak przejdźmy do sedna.

Luke jest badaczem wilków.  Bada ich zachowania. Dochodzi też do tego, że postanawia z nimi zamieszkać na okres 2 lat pozostawiając żonę oraz dwójkę dzieci: syna Edwarda i córkę Care. Po powrocie jego usposobienie w życiu codziennym doprowadza do rozwodu z żoną a także do wyjazdu syna Edwarda.
Od tej pory Luke oraz jego była żona prowadzą osobne życie. On zamieszkuje z córką i z watahą wilków przy domu, natomiast ona zakłada nową rodzinę i ma dwójkę dzieci, bliźniaków.

I tak w ich sielankowe życie nagle wkrada się moment, który burzy całą pozytywną aurę. Luke jadąc do domu wraz ze swoją córką samochodem przeżywają wypadek, który odmieni życie trójki bliskich Luke'a.
Po przyjeździe do szpitala Cara wychodzi z wypadku prawie nie ruszona, pomimo pęknięcia braku, natomiast stan jej ojca jest nie do uratowania. Luke jest w stanie wegetatywnym.

Od tej pory rozgrywa się walka pomiędzy Edwardem a Cara w sprawie podjęcia decyzji dotyczącej dalszego egzystowania ich ojca.

W fabule troszkę denerwowały mnie opowieści o watasze wilków przytoczone przez Luke'a i porównania do życia ludzi, jednak cała akcja strasznie wciągająca i przejmująca.
W pewnym monecie poczułam się jak bym to ja miała zaraz podjąć decyzje dotycząca eutanazji bliskiej mi osoby.

Moja ocena 6/6

Ps Pozdrawiam Was serdecznie !! :)

1 komentarz:

  1. Lubię Picoult a Twoja wysoka ocena jeszcze bardziej mnie zachęciła by sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń